lääkäri on välinpitämätön??? Tai mitähän tämä nyt sitten onkaan...

Minulla on siis migreeni, joka pysyy suht'koht' aisoissa estolääkityksellä. Otan aamuisin ja iltaisin pillereitä ja sitten kohtauksiin tarvittaessa. Olen ollut onnekas, kun olen löytänyt migreeniin erikoistuneen neurologin ja saanut asiani aika kondikseen.

Olemme sopineet, että toimitan reseptit vastaanottoon ja siitä ne sitten menevät lekurille uusittaviksi. Toimitin reseptit kolme viikkoa sitten sovitun mukaisesti. Kuulin, että lekuri on lomalla ja palaa viime viikon perjantaina 14.8. takaisin töihin ja uusii silloin reseptini. Minulla ei siinä vaiheessa ollut mikään hätä, kun lääkkeitä oli jäljellä siksi päiväksi ja lauantaiksi. Sovittiin, että menen hakemaan reseptit lauantaina.

Menin hakemaan niitä sovitun mukaan, mutta niitä ei oltukaan uusittu. Ei sen puoleen, ei niitä mistään löytynytkään enää...Ne oli toimitettu lekurille, mutta mihin hän oli ne laittanut, onkin nyt iso kysymysmerkki!!! Noooo...siinä alkoi hermo hieman kiristyä, kun varsinkin tuo estolääke on semmoinen erittäin tärkeä ottaa säännöllisesti. Ystävällinen vastaanottotäti lupasi hoitaa, että tiistaina illalla töihin tuleva neurologi kirjoittaa minulle uudet reseptit ja näin päästään asiasta.

Viikonlopun aikaan ja maanantaina varsinkin päivän mittaa alkoi tulla huono-olo; pyörrytti, oksetti, heräilin öisin, maha kipeänä, puhe sekavaa yms. yms. ja minä tietysti hätäännyi ja varasin kiireesti ajan työterveyslekurille. Ajattelin, että minulla on poskiontelotulehdus / korvatulehdus tms. Ei löytynyt mitään muuta, kuin niska aika jumissa. Siihen määräsi hierontaa ja minulla olikin heti maanantaina aika hierojalle. Ja hieronta tuntui kyllä hyvältä ja kipeitä paikkoja löytyi.

Mutta kun se ei sitten auttanut näihin oireisiin yhtään. Työmatkat alkoivat olla yhtä tuskaa; autolla ajaessa kun käänsi päätä, meinasi taju lähteä. Pää oli niin kipeä ettei ole aikoihin ollut edes kohtauksessa.

Menin sitten eilen hakemaan reseptiä ja siellähän se minua odotti. Reseptin lisäksi siellä oli 25 egen lasku. Vähän siinä alkoi silmät pyöriä päässä ja puna nousta niskaa pitkin poskiin. Onnex vastaaottotäti oli ajantasalla asiassa ja sanoi, ettei hän aio sitä minulta veloittaa. Ja pyysi vielä tekemään kirjallisen valituksen tästä koko sotkusta. Minähän sen tietysti tein heti.

Menin samantien alakerroksessa olevaan apteekkiin hakemaan lääkkeitä. Puhuin siinä sitten farmaseutille näiden lääkkeiden tauosta ja omituisista haitoista. Hän sanoi samantien, että ne oireet johtuvat tuosta yht'äkkisestä lääkkeen lopettamisesta. Minä olin ihan H-Moilasena että anteeks' mitä???? Siis aiheutuu tästä päivälääkkeen puuttumisesta ???

Kysyin maanantaina työterveyslekurilta tästä asiasta, että voiko oireet olla siitä ja hän vastasi ettei....joten... Enkä minä sitten ymmärtänyt edes katsoa Lääkelaitoksen sivuilta asiaa. Kyllä nyt sapettaa... monta päivää ihan turhaan kurja olo. Taas pieni ihminen oppi jotain : tarkista, tarkista, tarkista ja tarkista vielä kerran ihan omin neuvoin.

Otin heti sitten siinä apteekissa puolikkaan, jotta lääkepitoisuus alkaa nousta ja siitä se sitten lähti "parantuminen". Viime yönä en herännyt enää kertaakaan  Nauru ja tänään on olo jo ihan inhimillinen...

Tältä näytti maailma muutaman päivän...

1250754235_img-d41d8cd98f00b204e9800998e